One4marketing, een bedrijf gespecialiseerd in content- en inboundmarketing, heeft Twynstra Gudde in Nederland erkend als een leider op het gebied van content- en inboundmarketing. Op 19 februari nam het organisatieadviesbureau de award voor ‘meest succesvolle landingspagina van 2015’ in ontvangst.
De afgelopen jaren is het online kanaal uitgegroeid tot een van de belangrijkste sales- en marketingkanalen voor organisaties. Binnen sommige sectoren, zoals retail en FMCG – waar e-commerce vandaag de dag goed is voor bijna €7 miljard – verstoort online momenteel zelfs het marktlandschap. In andere segmenten staan de ontwikkelingen echter nog altijd in de kinderschoenen, maar ook daar ligt het enorme potentieel dat online de komende jaren zal hebben voor het oprapen.
Ook binnen de advieswereld is het belang van het online kanaal significant aan het toenemen, niet alleen als dé plek waar professionals zich op hun loopbaan oriënteren of kandidaten gericht zoeken naar banen, maar ook op het gebied van business development. Zo speuren inkoopmanagers bijvoorbeeld het web af om adviesbureaus te vinden, die ze graag op hun longlists plaatsen, en gebruiken managers op hun beurt de online zoekomgeving om bewustzijn te creëren over hun organisatie en hun reputatie, dienstverlening en trackrecord in de markt te versterken. Aangezien het online kanaal in de toekomst alleen maar in belang zal toenemen en door de toegevoegde waarde die analytics deze organisaties kan bieden, geloven analisten dat online concurrentie de komende jaren alleen maar zal intensiveren. Voor consultancybureaus wordt online bovendien een van de belangrijke factoren om zich te kunnen onderscheiden.
Met het oog op de bovenstaande ontwikkelingen van online, nam organisatieadviesbureau Twynstra Gudde in 2015 zijn marketing en communicatiestrategie onder de loep en besloot van online profilering een essentiële pijler in zijn aanpak te maken. “Wij hebben destijds heel duidelijk gekozen voor een online focus in onze profilering”, zegt Patricia de Broekert, hoofd Marketing & Communicatie bij Twynstra Gudde, om daar aan toe te voegen: “Zowel onze corporate uitstraling als de dialoog met onze opdrachtgever is afgestemd op online communicatie, hiervoor gebruiken wij de nieuwste digitale communicatietechnieken in onze adviesdiensten, zoals online platformen, themawebsites, of online kennisbanken met ‘pin’ mogelijkheden.”
Door deze aanpak is het bureau volgens De Broekert in staat om op een gestructureerde manier content te bieden, die toegespitst is op de individuele behoeften van opdrachtgevers. “Wij zijn in staat om op het juiste moment de juiste vraag te stellen via onze online marktacties, rekening houdend met de wensen van de ontvanger.” De aanpak van Twynstra Gudde, dat eind vorig jaar door zakelijke beslissers werd verkozen tot het beste organisatieadviesbureau van Nederland, heeft het afgelopen jaar zijn vruchten afgeworpen. De Broekert licht toe: “Door de inzet van content- en inboundmarketing hebben we ten opzichte van 2014 26% meer websitebezoekers per week gekregen en groeide het aantal LinkedIn volgers met 32%.
Bovendien heeft het 11.000 contacten voor Twynstra Gudde opgeleverd, in slechts één jaar tijd!” De verbeterslag is niet onopgemerkt gebleven in de online wereld. One4marketing, een bedrijf dat organisaties helpt met het verbeteren van hun content- en inboundmarketing, reviewt jaarlijks de resultaten van tientallen marketingplannen, en concludeert dat Twynstra Gudde zich inmiddels een voorloper mag noemen in het vakgebied. De Broekert: “One4marketing concludeert dat Twynstra Gudde content- en inboundmarketing succesvol inzet en dat wij hoogwaardige content schrijven, waarmee wij onze doelgroep weten te bereiken.”
Op één gebied van contentmarketing wist Twynstra Gudde zelfs een award in de wacht te slepen. Met de landingspagina ‘Transformatie in de VVT: zoveel bestuurders, zoveel richtingen’ behaalde het bureau een hoge conversie ratio van 33%*. De Broekert licht toe: “Een goed, gemiddeld conversiepercentage bij content- en inboundmarketing is 30%. Met de landingspagina ‘Transformatie in de VVT; zoveel bestuurders zoveel richtingen’ hebben we een conversiepercentage van ruim 33% behaald, een hoog percentage. One4marketing heeft daarbij ook aangegeven dat dit percentage weergeeft dat wij kwalitatief hoogwaardige content schrijven/maken en daarmee de juiste doelgroep weten te bereiken.”
De award werd op vrijdag 19 februari in ontvangst genomen door Ellen Peper (directievoorzitter), Huub Raemakers (partner) en De Broekert.* Ook met de landingspagina ‘Vijf tips om een goede veranderaar te worden’ behoort Twynstra Gudde tot de top performers.