Consultancy Days Tilburg blikt terug op geslaagd studentenevent

16 december 2016

Van 16 tot en met 18 november werden op Tilburg University de Consultancy Days georganiseerd. Dit driedaagse evenement had als doelstelling om de Tilburgse student in aanraking te laten komen met de wereld van consultancy.

Aan deze editie van het evenement, georganiseerd door de studieverenigingen Asset | Strategy & Logistics en Asset | International Business & Management, namen acht consultancykantoren deel. Aan de studentenzijde werden strikte selectiecriteria gehanteerd, gebaseerd op CV-selectie en de ‘requirements’ van de deelnemende bedrijven.

Op woensdag 16 november waren McKinsey & Company en Bain & Company te gast op de universiteit. De twee van de zogenaamde MBB-bedrijven (McKinsey, BCG, Bain) waren Main Partner van het evenement. De inschrijvingen op deze dag waren gekoppeld zodat de student meer te weten kon komen over de wereld van strategy consulting en deze twee ‘big 7’ kantoren zo goed mogelijk kon vergelijken.

De presentaties die beide bedrijven gaven waren voor iedereen toegankelijk en trokken dan ook veel publiek. De bioscoopzaal van Tilburg University, de zogenaamde ‘black box’, was bijna compleet gevuld met geïnteresseerde studenten. De cases van Bain en McKinsey, daarentegen, zijn door 25 studenten gemaakt. Op woensdag heeft deze groep studenten ook geluncht met McKinsey en een netwerkborrel gehad met Bain na afloop van de cases.

1481789698420_Adviesbureaus---Consultancy-Days

Donderdag opende Tilburg University haar deuren voor SeederDeBoer, Deloitte, Gupta Strategists en Willis Towers Watson – laatstgenoemde is ook Main Partner van het studentenevenement. Voor de middag vonden de presentaties van de bedrijven plaats, ’s middags de cases. SeederDeBoer gaf ’s ochtends haar case en gebruikte de middag voor individuele gesprekken. De netwerkborrel aan het einde van de dag was open voor alle deelnemers en was daardoor druk bezocht.

De slotdag van het evenement werd bezocht door Oliver Wyman en Leeuwendaal. In de ochtend legde Oliver Wyman een case voor aan de door hun geselecteerde studenten. Na de lunch voerde het bureau individuele gesprekken met studenten, terwijl Leeuwendaal een workshop gaf. Ook deze workshop was open voor alle geïnteresseerde studenten, waardoor een kleine 40-tal mensen aansloot bij deze hands-on sessie.

Deelnemende Tilburgse studenten laten weten dat de Consultancy Days een duidelijk beeld hebben gegeven van wat het werken voor een consultancyfirma inhoudt. “De kantoren hebben kunnen kiezen uit meerdere activiteiten om zo in contact te komen met de student op een manier die zij het meest geschikt vonden, de Consultancy Days bood daardoor veel vrijheid”, aldus Jip Steenbakkers, External Affairs Officer van Asset | Strategy & Logistics en betrokken bij de organisatie van het evenement.

Steenbakkers zegt dat de organisatie al met al terugkijkt op een zeer geslaagde editie aangezien er dit jaar voor het eerst sprake was van een meerdaags evenement dat zowel door studenten als bedrijven erg goed is geëvalueerd. “Het evenement heeft 220 inschrijvingen getrokken, een enorme groei vergeleken met voorgaande jaren. Dit heeft voornamelijk gelegen aan de campus-wide promotie, welke dit jaar gericht was op alle studierichtingen binnen Tilburg University. Met in totaal 19 activiteiten kijkt men in Tilburg alleen maar vooruit naar een nog groter consultancy-evenement in 2017.”

Deel dit bericht
Inschrijven nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Sluiten